fredag 24 juni 2011

Midsommarafton 2011



Ja, nu är vi faktiskt enligt tiden inne på "tidig midsommar afton"..., Klockan har passerat över 00.00.



Jag vet i alla fall en sak, att när jag som barn hade denna dag/kväll framför mig, då var jag förväntansfull.



Sommar kompisarna bodde i sina stugor, bastun var i gång vid Badberget, och min uppväxt var precis så som ett barn´s förväntnigar på framtiden skulle vara.






Därför ATT, Midsommarafton, innebar även att då fick vi vara vakna, tills vi stupade i säng utav oss själva :)



Det var dans vid dansbanan, Skogsfolket spelade med Rune på gitarren.



Vi barn tittade storögt på vilka vuxna som blev fullast, dansade med vem?...osv *ler*






Så vill JAG kunna ge mina barn det minnet, de dofterna, de förväntningarna, och den trygghet som jag hade i mitt lilla Bergvik.



Numera stor metropoliskt handelsmekka...., men det är nu...



Även tyvärr så med min roll som föräldrer, jag VILL kunna ge mina barn det jag fick..., men jag har inte de förutsättningarna...



Jag vet att minnen inte alltid behöver att kosta pengar, men det är ett ostrukturerat kaos i min tillvaro/vardag för tillfället. Min energi och midsommar glädje rinner utav i samma stund som någon repar med flit,den nya plasma tv:n för 9000:- pga att han INTE kom vidare på tv spelet...=(



Det försvann när ens barn är som vildar ifrån urskogen, fastän det har varit stimulans hela tiden under dagen...






Nej, nu är det bra, över till trevligare stunder igen, idag har vi varit och plockat jordgubbar,jag och L, vi har förmånen att ha tillgång till en gård i närheten där det är självplock.



Jag kan bara säga att här ska bakas, jordgubbs tårtor, syltas och saftas. Denna gubbe är den enda gubbe som ALLTID är helt underbar både att se på och smaka på :)






Glad Midsommar önskar jag er alla !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar